Zbogom 2017, pozdrav 2018!
Sveža nova godina uskoro će debitovati na našim kalendarima, pa ćemo se osvrnuti na dosta novih i uzbudljivih razvoja u domenu dizajna koji deluju da su na pomolu.
Budite ispred drugih i ispratite ovaj pregled glavnih trendova za koje smatramo da će definisati štamparske dizajnove i ilustracije tokom predstojeće godine. Od modernizovane retro tipografije do hiperrealističih ilustracija, i dobrodošlog povratka maksimalizma, 2018. obećava da će biti godina ispunjena kreativnošću.
Trend #1: Tipografija modernih skript fontova
Da li ste spremni na velika dešavanja u tipografiji? Mi sigurno jesmo. Sa tehnologijama kucane reči koje se brzo razvijaju (proverite deo o fontovima u boji, naš trend #7), dizajneri fontova u stanju su da stvaraju naprednije fontove koji čine kompleksne stilove, gradijente i teksture trenutno dostupnim dizajnerima u štampi.
Vezano sa nastavljenim trendom svih ručno crtanih stvari, svedoci smo nastajanju sve veće količine fontova i slovnih dizajnova inspirisanih kaligrafijom. Ovaj stil nije sam po sebi toliko nov, ali poslednji talas skript fontova stvara nišu za sebe. Svojim izrazito modernim izgledom, ovi skript fontovi koriste stručno iscrtane linije, boje i dubinu kako bi stvorili jedinstvenu atmosferu.
Lingerie XO, font njujorškog dizajnera Mošika Nadava jasno je otelotvorenje ovog trenda. Inspirisan romantikom tradicionalne kaligrafije svejedno uspeva da deluje potpuno sveže, sa prenaglašenim krivima koje izbijaju iz savršeno dizajniranih serifa.
Posmatrajte ga – predviđamo da ćete ga viđati preko bilborda i modnih časopisa na sve strane iduće godine.
Lingerie XO skript font — Mošik Nadav
Takođe ćemo videti više dizajnera da spajaju ručno crtanu tipografiju sa fotografijom kako bi stvorili savršeno uklopljene, intrigantne dizajne . Tokom 2018, očekujte ovaj tip radova kakav je prikazan od strane dizajnera Dima AbraKadabra.
‘Integrate’ slovni dizajni — Dima AbraKadabra
Trend #2: Hiperrealistične ilustracije
Kada fotografija položenih predmeta i crno-beli portreti počnu da deluju neinspirisano, vreme je da otkrijemo novi pristup fotografiji. Putevi trenda ilustracije počeli su da idu na dve strane – jedni su posvećeni naivnom i jednostavnom stilu, a drugi zagovaraju foto-realistični stil.
Za foto-realiste, ovo u 2018 u prevodu znaći hiperrealistične portrete, delimično potpomognute naprednim softverom za digitalno crtanje. Ove ilustracije će vas terati da se dobro zagledate, pošto su neverovatno nalik stvarnosti. Pored toga što su veoma lepi i vešto urađeni, ovi dizajni imaju dodatnu prednost time što dopuštaju mnogo veće slobode dizajnerima u načinu na koji se predmet slike može predstaviti.
Postaviti subjekta nonšalantno pored iskeženog vuka? Nikakav problem, što se može videti na slikama stvorenim za magazin Womankind od strane digitalnog umetnika Stavrosa Damosa.
Illustracije Womankind magazina — Stavros Damos
Za štamparske dizajnere hiperrealistične ilustracije otvaraju put ka novim mogućnostima korišćenja slika u šablonima. Dok će stok fotografija nedvojbeno uvek imati svoj prostor, poručene ilustracije dopuštaju magazinima i dizajnerima knjiga da zahtevaju više kreativnosti i zanimljivosti od svojih slika.
Portret za Stylist magazin od Mercedes deBelard
Trend #3: Preporod retro tipografije
Naša ljubav prema svemu retro neće još skoro nestati. Brzo se krećući od zanosa sedamdesetima, a zatim i osamdesetima (putem serije Stranger Things i filma Bladerunner 2049, pre svega), kao i skorog koketiranja sa nostalgijom za devedesetima u modnoj industriji, svet dizajna gladan je za svojom narednom retro dozom.
U štamparskom dizajnu, očekuje nas preporod retro tipografije. Videćemo odmicanje od repliciranja autentičnih starinskih stilova ka čistijem i svežijem pristupu retro stilovima.
Ovi dizajnovi GOOP magazina dizajnerke Marte Serde demonstriraju kako retro tipografija može izgledati krajnje moderno uparena sa čistim šablonima i prostom fotografijom.
Dizajni za GOOP magazin Marte Serde
Geometrijski font koji je dizajnirala Monika Gouz takođe vuče inspiraciju iz retro stilova i boja, ali je u 2018 došla svojim zdepastim dizajnom inspirisanim digitalnom tipografijom. U svojim dizajnima možete pokušati da retro fontove smeštate u minimalstičke šablone kako bi oni delovali bitno, a ne zastarelo, kao u primeru ove vizit karte.
Geometrijski font Monike Gouz
Trend #4: Maksimalizam i boje duge
2017. je bila veoma uspešna godina za maksimalizam, pogotovo u modi i dizajnu enterijera, gde je Gući najavio povratak ekstravagandnim bojama i detaljima. Ovo je bacilo varnicu na dizajnere koja je rasplamsala ljubav prema svim „ružnim“ stvarima. K vragu s dobrim ukusom, minimalizam je ispao iz trenda (za sada).
I u štamparskom dizajnu maksimalizam je uzeo zamaha za narednu godinu, dizajneri postaju kreativniji sa upotrebom boja, ukrasa, detalja i metalnih premaza. Međutim, ovaj trend je u svetu štamparskog dizajna sve, samo ne ružan. Pre svega je to slavljenje živopisnih i detaljnih stilova drugih kultura i prošlih vekova. U svojim dizajnima možete kanalisati ovaj izgled pristupom „više je više“. Za inspiraciju, osvrnite se na filmove Vesa Andersona i istočnjačke narodne motive.
Ovi ‘Peace Stamp’ pritovi za Ujedinjene Nacije dizajnerskog studija Stranger & Stranger predstavljaju prelep primer ovog trenda maksimalizma i duginih boja. Pomažući se motivima iz mnoštva različitih kultura od Azije do istočne Evrope, palete dragog kamenja i simetričnih rasporeda, ovi dizajnovi deluju sveže i aktuelno kao nikada do sad.
Markice mira za UN dizajn studija Stranger & Stranger
Trend #5: Ravni dizajn sa dubinom
Pre koju godinu je ravni dizajn osvojio srca grafičkih dizajnera, i od tada je predstavljao konstantu u ilustracijama i štamparskim dizajnima. Dok su drugi grafički stilovi, poput linijske umetnosti i niskopoligonalnih dizajnova, pokušavali da mu skinu krunu, ovaj raznovrstan i stilizovani format pokazao se kao čvrst takmac.
Šta je sledeće za ovaj dugovečni trend? Tokom 2018. videćemo nastavak evolucije ravnih ilustracija pomeranjem granica onoga što se smatra „ravnim“. Ilustracije počinju da dobijaju sve više dubine pomoću tekstura, senki i gradijenata, stvarajući slike koje premošćuju jaz između ravni i 3d prostora.
Nekim dizajnima ovo daje vajb sredine prošlog veka, poput ovih ilustracija kuća Rasa Greja. Zrnaste teksture i jasno senčenje daju slikama izgled sito štampe, što ih čini veoma adekvatnim za dizajn knjiga i editorijala.
Ilustracije kuća Rasa Greja
Ravne ilustracije takođe su se otisnule i u apstraktnije, umetničke teritorije ove godine. Ove ilustracije Ruslane Mirzaljeve pokazuju potencijal ravnih ilustracija za brisanje granica između umetnosti i grafičkog dizajna, kao i između štamparskog dizajna i animacije.
Animirane ilustracije za TV kanal Ruslane Mirzaljeve
Trend #6: Hrabra upotreba boja
Spotify je započeo pomamu za dvotonalnim šablonima, stilom koji je postao sinoniman sa ovim brendom za strimovanje. Dvotonalni dizajn je možda dugo već popularan, ali to je zato što poseduje veoma veliki transformativni potencijal. Primeniti filter na slike i šablone je instant tehnika za stilizovanje dizajna koja momentalno dodaje istančanu atmosferu i ličnost delu.
U narednoj godini videćemo dvotonalne dizajne kako evoluiraju u snažnije stilove. U fotografiji gradijenti će dati prednost ravnijim, hrabrijim pojedinačnim bojama, poput onih na fotografijama Aleksandre Zaborovke za magazin Lucy’s. Ovaj snažan stil funkcioniše posebno dobro za modne slike i šablone magazina.
Modna fotografija, magazin Lucy’s, Aleksandra Zabrovska
Takođe ćemo videti primenu dvotonalnog dizajna u šablonima baziranim na slovim oblicima, poput ovih dizajna postera Vinit Kumar. Ovo omogućuje da boja pozadine i tipografija zauzmu centralni prostor stvarajući dramatičnan, starinski inspirisan izgled. Ako ne možete da zamislite svet bez dvotonalnog filtera, uzmite u obzir ovakvu izmenu za 2018. godinu.
‘Ne’ poster dizajni, Vinit Kumar
Trend #7: Fontovi u boji
Kada bismo pričali samo o jednom trendu za narednu godinu, to bi bio ovaj. Fontovi u boji su trend koji preti da preuzme primat u štamparskom i dizajnerskom svetu tokom 2018.
Fontovi u boji, ponekad zvani i hromatski fontovi, su OpenType fontovi sa dodatnim podacima zakačenim za SVG (Scalable Vector Graphics) format. Jednostavno rečeno, ovo znači da ovi fontovi takođe sa sobom nose dodatne stvari, kao što su teksture, gradijenti i boje. Umesto da se moraju stvarati ili preuzimati kompleksni vektorski font dizajnovi, kad vam je potrebno nešto baš posebno možete koristiti fontove u boji.
U skladu sa novim maksimalističkim trendom (Trend #4), fontovi u boji nisu za svakoga. Ovi fontovi su drčni, hrabri i pre svega zabavni. Neki se pozivaju na retro dizajne sedamdesetih (poput Bixa Color), dok drugi pokušavaju da izgledaju nalik cirkuskim slovima ili neonskim znacima.
Bixa Color font, NovoType i Roel Niskens
Fontovi u boji su trenutno retki, ali se sve češće stvaraju usled povećane potražnje. Kompanija Adobi prati najsvežije fontove u boji putem svog fonta Typekit. Jedna od najsvežijih i najzabavnijih pojava je i kolor font verzija Emoji One fonta koja korisnicima dozvoljava da dodaju šarene emojije u svoj dizajn.
Fontovi u boji mogu se koristiti u najnovijim verzijama Adobijevih dizajnerskih softvera i predstavljaju superbrz način da se zabava vrati u tipografiju.
Bungee, font u boji Dejvida Džonatana Rosa
Gledajući ka 2018.
Naredna godina izgleda kao da će imati uzbudljiv tempo u štamparskom dizajnu i ilustraciji. Sa maksimalističkom atmosferom, svakako nije vreme da se bude sramežljiv i suzdržan dizajner. Kako biste ugrabili prednost za narednu godinu, počnite sa kreativnom eksperimentacijom sa jačim bojama, hrabrijom tipografijom i detaljnim ilustracijama.
Pozdravljamo vas i želimo vam produktivan dan!
Komentariši